mandag 31. januar 2011

MUSICAL 2011 SHOWBOAT
























































Årets musical "ShowBoat" er ferdig. Vemodig men også godt. Det siste sier iallefall kroppen min, da det endte med senebetennelse fra nakken og helt ned i fingra.
Men kan man vente noe annet når en i løpet av 3 uker har spilt 45 timer , 14 timer i forestillinger,samt det man har øvd hjemme.

7 forestillinger i Skøienhallen - så og si fullsatte med publikum.Det er utrolig bra og noe man kan være veldig stolt av. Det er veldig spesielt å få lov til å være med på en slik stor oppsetting. Et budsjett på ca 7oo.ooo.

Notene fikk vi først i desember så innøvingstiden har vært kort. Endel frustrasjon har vært ute og gått, men tross det er det gøy. I år ble det til at jeg i tillegg til Bb-klarinett også skulle spille Basslarinett. Jeg trygglet og ba ,og fikk til slutt låne "Bassa" av Kristine.
Selv om fingringa er den samme på disse klarinettene er det stor forskjell på munnstilling og pusteteknikken.Panikken meldte seg fort og jeg angret at jeg hadde tatt på meg denne oppgaven,.Men det kom seg etter en stund ,og jeg er vel ganske forøyd av sluttresultat. Men har nok innsett at dennne "digre og tunge" klarinetten ikke er noe for mine skuldre og fingre. Men utrolig gøy var det iallefall.

Jevnaker korforening var i storform i år med flotte kostymer (noe vi jentene i korpset missunte dem ) men tross alt -vi i koprset hadde fått lov til å bytte ut det svarte antrekket vårt med hvite bukser og fargerike overdeler, så vi skal vel ikke klage :)

Gøy å treffe årets solister og dansere og se hvordan alt tar form. Regien hadde Arnulf Haga og med ham blir det liv i leiern :) Han er en opplevelse. Spennende med Asmund Grindaker også.
Stolt av å være fra Hadeland og se hva vi kan få til sammen.
Og vår "Andy" Espen Aslaksen styrte det hele fra skipet. Utrolig hva han kan få til!!!!!!

Og til dere som kom som publikum, uten dere hadde det ikke blitt disse flotte musicalen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar