mandag 4. november 2013

Nina gjør noe hun ikke trodde hun ville klare...... HEKLE ;)

Har i alle år irritert meg over at jeg ikke klarer hekle. Panikken tok alltid overtak når jeg så en hekleoppskrift. Det nærmeste jeg kom er  å  hekle bein og kam til mine  strikkehøner........
Så kom muligheten, Husflidlaget  skulle arrangerer heklekurs i oldemorsruter. Ringte og meldte meg på med en gang
Hadde alt planlagt å lage en genser så optimistisk kjøpte jeg garnet til denne og møtte opp. Ble vel litt mobbet da optimismen min var så stor at jeg kunne tro jeg bare kunne begynne å hekle rett på gensern :D    

Fant frem noe annet garn og øvet meg litt først  :) Første ble det en pute, deretter en lyslykt og så gensern :)
Gensern er strikket i Drops Delight garn og ermene strikket i pt5 garn.
Veldig stolt av meg selv og tusen takk til Bjørg og Katrine som tålmodig har lært meg å hekle :)


Min stolthet :)
 Det ble noen lapper å sy sammen, ikke fult så gøy........
Min første oldemorsrute , burde vel sette den i en ramme :D 
rutene til puta. Bildet kommer når den er montert. 
Sammen syiinga av gensern.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar